close
Po prostu zacznij szukać...
Gabinet prawnika

 

Jak zbudować właściwe wrażenie w kancelarii?

Adwokat, który chce budować prestiż i zaufanie, powinien zwrócić uwagę na kolory w gabinecie. Paleta brązu, szlachetnie materiały, takie jak drewno, kamień, jedwab, pomogą budować odpowiednie wrażenie. Pomoże w tym też właściwa sztuka. Potrzebne są obiekty autentyczne i wyjątkowe, mające walor ponadczasowości. Drogi obraz na ścianie lub wartościowa rzeźba będą dawać wrażenie stabilności i uzasadniać wysokość honorarium. Brzmi prozaicznie? Niekoniecznie. W codziennej praktyce biznesowej takie decyzje przekładają się na ostateczny sukces. Na myśl przychodzi bardzo poszukiwany Olbiński i jego Byk – “Art of the Deal”, przedmiot ekskluzywny, który wskazuje na osobę optymistyczną, dążącą do porozumienia. Na ścianie dobrym pomysłem będzie obraz Edwarda Dwurnika, najlepiej z lat 80, który od razu wysyła właściwy komunikat: jesteś w gabinecie osoby poważnej, z ugruntowana pozycja w branży.

Adwokat zajmujący się sprawami rozwodowymi powinien pomyśleć o kolorach, które mają działanie uspokajające – o palecie niebieskiego i komplementującej go żółci. Miękkie sofy, ciepłe materiały, takie jak aksamit, sztruks, oraz detale odnoszące się do wystroju wnętrz domowych – sztukateria lub boazeria. Na ścianach powinny znaleźć się obrazy klasyczne, budujące wrażenie stabilności, może lekko sentymentalne, odnoszące się do uczuć. Naszą sugestią są przepiękne obrazy Wojciecha Cieśniewskiego, korzystające z ikonografii klasycznych romansów, oraz Józefa Wilkonia, przywodzące wspomnienia z dzieciństwa.

Prawnik myślący nowocześnie, szukający biznesu wśród młodszych klientów, start upowców, nowych branż może oprzeć wystrój wnętrza na nowoczesnym dizajnerskim meblu, uzupełnionym młodą ale wartościową sztuką malarską. Naszą podpowiedzią są abstrakcje Aleksandry Prusinowskiej, gdańskiej malarki będącej dziś lekko po trzydziestce, lub Adama Bakalarza, robiącego dizajnerskie płótna, o lekko konstruktywistycznym zacięciu, artysty w podobnym wieku.

“W Anglii sprawiedliwość jest dostępna dla każdego – jak Hotel Ritz”. Sir James Mathew

 

 

PSYCHOLOGIA KOLORU

To, jakie kolory będą zastosowane w kancelarii, wpłynie na relacje z klientami. My zalecamy wybór palety niebieskiej, która wprowadza do wnętrza spokój i łagodność. W takim miejscu świetnie sprawdzi się również szarość, która kojarzy się z solidnością i profesjonalizmem.

 

The art of the deal

Przykładem rzeźby, która idealnie wpisze się w atmosferę tego wnętrza jest “The art of deal” Rałafa Olbińskiego. To rzeźba, która powstała w 2021 roku. Jest wykonana z brązu. Mierzy 28 cm wysokości, 43 cm długości i reprezentuje nurt zwany realizmem magicznym.

 

 

 

 

Rafał Olbiński urodził się i studiował w Polsce, gdzie ukończył Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. W 1981 roku wyemigrował do Stanów Zjednoczonych i wkrótce stał się uznanym malarzem, ilustratorem i projektantem. Za swoje prace otrzymał ponad 150 nagród, w tym złote i srebrne medale przyznawane przez Klub Dyrektorów Artystycznych w Nowym Jorku oraz złote i srebrne medale od Towarzystwa Ilustratorów w Nowym Jorku i Los Angeles. W latach 1983-1988 był wykładowcą na Uniwersytecie Temple w Filadelfii, a w latach 1987-2001 wykładał w prestiżowej School of Visual Arts w Nowym Jorku.

 

 

 

Edward Dwurnik “Gdańsk 2017, niebieski”, akryl na płótnie

 

Edward Dwurnik “Warszawa Stare Miasto, 1993, E/A”, inkografia

 

 

Edward Dwurnik

Wybitny polski malarz i grafik, jedna z najbardziej rozpoznawalnych osobowości polskiej sztuki współczesnej. Jedyny polski artysta, któremu udało się odnieść międzynarodowy sukces przed transformacją (m.in. udział w „documenta 7” w Kassel w 1982 roku). Także – jedyny artysta, który niezależnie od uznania w kręgach profesjonalnych, stał się popularny we wszystkich środowiskach konsumentów sztuki. Niepokorny i prowokacyjny, zmienny i nieprzewidywalny, pełen diabelskiego poczucia humoru, do dziś budzi skrajne reakcje i poruszenie, także wśród twórców najmłodszego pokolenia.

Urodził się w 1943 roku w Radzyminie.

W latach 1963-70 studiował malarstwo, grafikę i rzeźbę na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

 

 

 

Wojciech Cieśniewski, “Cykl Rzymski – Druga fala; Apollo i Dafne (Royal Blu)”, olej na płótnie

 

Aleksandra Prusinowska “Postać”, grafika

 

Adam Bakalarz “WZP”, akryl na płótnie

 

This site is registered on wpml.org as a development site.